TOTO-21 "AUGUST" MOTOSZYBOWIEC KFm |
...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola |
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE.
Swego czasu na forum walczyłem z wirtualnym projektem motoszybowca depronowego z płatem KFm. W końcu postanowiłem coś z tym tematem zrobić i tak powstał ToTo-21 August. |
Model prezentuje się tak. |
BUDOWA KADŁUBA Z USTERZENIEM.
Tradycyjnie wydruk planów , sklejanie kartek i pierwsze cięcia. |
Naklejamy je na wycięte boki kadłuba od wewnątrz, dbając o symetrię obu połówek. |
Wręgi kadłuba wycięte z owocówki, dwie warstwy sklejone ze sobą do grubości 6 mm. |
Sklejamy ze sobą obie połówki kadłuba ( w tle już widać płat :) ) |
Wycinam dolne pokrycie kadłuba. |
I wklejam je SOUDAL Rev 66A + szpilki |
Usterzenie T, ma być sztywne, przenieść w sobie napęd na wysokość, utrzymać tę wysokość na miejscu. |
W takowe gniazdo zostaje wprowadzony bowden. |
Całość zostaje zamknięta , doszlifowana. |
Natarcie z dwóch pasów balsy, klejenie SOUDALEM. |
Gotowy moduł wklejam w kadłub, po bokach małe usztywnienia od wnętrza kadłuba. Instaluję bowdeny. Sprawdzam poprawność geometrii z pomocą stosownych "maszyn" - http://motylasty.pl/warszt_3.html#warsztat9 |
Zamykam górę kadłuba. |
Zabieram się za przód, pierwsze pasowanie napędu. |
Zamykam przód od góry. |
Klejenia znó SOUDALEM. |
Dopasowanie kołpaka śmigła. |
Przód po wyszlifowaniu i nadaniu odpowiedniego kształtu. |
Odcinam sam przód. Laminuję go, odcinam klapkę na pakiet i wklejam wzmocnienia z balsy. |
Wszystko szlifuję i pasuję do siebie. |
Kadłub zaokrąglam, szlifuje tył. |
Mocowanie samego statecznika poziomego to balsa + sklejka owocówka. |
Wklejam to w statecznik. |
Sprawdzam geometrię i zaklejam od góry balsą 1 mm. |
Wycinam i wzmacniam balsą samo usterzenie poziome. |
Jako, że płaty już tam gdzieś na boku leżały całość składam "do qpy" |