TOTO-12 FUNFLY BALSA |
...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola |
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE.
Model ten stanowi rozwinięcie projektu ToTo-11. Zmiany w stosunku do 11 to : |
BUDOWA KADŁUBA.
Do budowy kadłuba użyłem : |
Montaż boków kadłuba, na balsowy bok naklejam wzmocnienie sklejkowe, doklejam podłużnicę i rozpórki balsowe. |
Przód kadłuba do wręgi silnikowej wzmocniony został rowingiem węglowym przesączonym żywicą. |
Wszystkie wręgi kadłuba zostały wycięte ze sklejki 3 mm mocno ażurowanej. |
Boki kadłuba zostały ze sobą sklejone. Wszystkie łączenia - łapie na CA a później Wikol. |
Wklejam z boków i od dołu rozpórki z balsy 4 mm. |
Garb kadłuba za kabiną wygięty został ze sklejki 1 mm. Wpierw na CA przyklejam go do jednego boku, później przy pomocy szerokiego pędzla przesączam wodą, smaruję użebrowanie Wikolem i doginam. |
Kadłub zamknięty. |
Obsada mocowania podwozia została sklejona z trzech warstw sklejki 4 mm, wywiercone otwory o średnicy 3 mm. |
Obsada mocowania podwozia została wklejona w kadłub. |
Przód dołu kadłuba został zamknięty balsą 3 mm. |
Chcąc mieć dostęp do całego wnętrza przodu kadłuba musiałem zrobić odpowiednią "maskę". Maska została zrobiona z balsy 3 mm użebrowana sklejką 3 mm, listwy usztywniające z balsy 3 mm. |
Maska została dopasowana do kadłuba. |
Od góry maska została przykryta balsą 1 mm klejona analogicznie jak garb kadłuba. |
Widok "sródokręcia" w całości już pokrytego balsą 1 mm. |
Z klocka sosnowego wystrugałem kopytko do wytłoczenia oszklenia kabiny. |
Maska kadłuba ofoliowana taśmą pakową, naklejona tablica i w tle wytłoczona kabina. |
Ze styroduru wycięte zostało kopyto osłony silnika. |
Na kopycie wylaminowana została maska silnika metodą "traconego styropianu", maska wyszpachlowana i pokryta podkładem firmy MOTIP. |
Ostatecznie maska został pomalowana TOTIPEM czerwonym a następnie pokryta lakierem bezbarwnym dwuskładnikowym. |
Mocowanie kólka ogonowego zostało wyciete ze sklejki 3 mm, dwustronnie oblaminowane tkaniną szklana i pomalowane. |
BUDOWA USTERZENIA.
Usterzenie modelu zostało sklejone z listew balsowych o grubości 8 mm i 3 mm, później całość została dokładnie wyszlifowana |
Widok na wyszlifowane usterzenie poziome, balsa 8 mm + balsa 3 mm. |
Po pokryciu folią z miękkej balsy 8 mm został doklejony garb-dystans. Garb z boków oklejony taśmą pakową pomarańczową. |