KOMPILAT MOTOSZYBOWIEC LAMINATOWY |
...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola |
BUDOWA MODELU.
Jako że ostatnimi czasy brak mi w moim hangarze czegoś co świszczy, lata szybko a i adrenaliny napędzić potrafi, |
![]() |
Kadłub modelu pozyskałem ze swojego pierwszego motoszybowca, którym latałem w latach 1994-2000. Przed rozpoczęciem prac kadłub i statecznik wyglądały tak. |
![]() |
W kadłubie wyciąłem z pomocą Proxxona klapkę, wlaminowałem od środka w kadłuba ubytki |
![]() |
Pierwsze pasowanie silnika wymusiło na mnie powiększenie otworów chłodzących z obawy przed tarciem przewodów. |
![]() |
Ze styroduru w miejscach tych otworów zrobiłem nakładki, które później wylaminuję, styrodur wypłuczę. |
![]() |
I wylotu powietrza. |
![]() |
Część pod skrzydłowa kadłuba została na nowo wylaminowana i wzmocniona węglem. |
![]() |
Statecznik pionowy po rozerwaniu wzdłuż linii łączenia obu połówek kadłuba |
![]() |
Stary silnik mocowany był do łoża aluminiowego dokładnie wpasowanego w kadłub. |
![]() |
W końcu pomalowałem cały kadłub, wpierw biały, później czerwony i ppomarańczowy. |
![]() |
Statecznik zyskał sobie "pasy kurpiowskie" :) |
![]() |
Mocowanie serwa SW, zastosowałem serwo tradycyjne Graupner 577 |
![]() |
Zamocowałem wstępnie silnik i przeprowadziłem testy napędu. |
![]() |
Walka ze statecznikiem w płaszczyźnie płaszczyzn lakierem pokrywania sukcesem zakończona. |
![]() |
Płaty natomiast o mały włos do szaleństwa by mnie nie doprowadziły. |
![]() |
Walka z materią prawie na mecie. |
![]() |
Dolna część płata pomalowana na pomarańczowy z pasami białego koloru, dla poprawy widoczności. |
![]() |
Model ... gotowy prawie do lotu. |
![]() |
Proces programowania nadajnika i wszelakiej maści ustawień. |
![]() |
Model przed oblotem prezentuje się następująco. |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |