TOTO-26 "GNIOT" |
...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola |
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE I BUDOWA MODELU.
Walka z Halnym zaowocowała pomysłem popełnienia nowego modelu. A i Betina nowe szpilki zanabyła, więc czemu z tego nie skorzystać ? :) Rysunki na szybko w Corelu, byle był jakiś plan do wydruku.
|
Plany modelu - wzorce depronowe. |
Budowa ruszyła od wycięcia wszystkich elementów z białego depronu. |
Klejenia węgla na UHU PPR, boczne podłużnice tym razem mocno wcięte w usterzenie. |
Płaty po obrysie postanowiłem usztywnić też węglem, dlatego też płaskownik 0,5 x 3 mm został wzdłuż rozcięty z pomocą skalpela. Ułatwi to jego wygięcie i zaoszczędzi te kilka setnych grama na wadze. Wklejałem z pomocą żywicy 5 minutowej. |
Końcówki płata po oklejeniu tak przygotowanym węglem. |
Przód kadłuba w części silnikowej został tez dodatkowo węglem usztywniony. |
Głowny węzeł kadłuba, gdzie będzie mocowane podwozie. Ten element został wzmocniony wkładkami z płytki laminatowej. |
Elementy kadłuba, widać też wzmocnienia laminowane pod mocowanie pakietu. W trakcie wyważania okazało się, ze pakietr pójdzie dalej w kierunku tyłu kadłuba. |
Zawiasy usterzenia i lotek robione na UHU Por, opiszę kiedyś w poradniku dokładnie tę metodę. |
Dodam tylko tyle że klej "neutalizowany" jest po wyschnięciu z pomocą talku. |
A to powstało w pijackim widzie :) malowanie modelu jak ta lala :) |
Montaż modelu zaczynam od sklejenia ze sobą elementów kadłuba. |
Orczyki - kawałki z resztek węgla posklejane ze sobą. |
Wkleiłem płat, wkleiłem serwa i zabrałem się za uprętowienie całości. Pręty kadłubowe 0.8 zamiast 1 mm, pręty skrzydłowe 1,5 mm. Wszytko wklejane z pomoca pistoletu i hot glutu. |
Widok z bliska na usterzenie, od góry na stateczniku usztywnienie z węgla. |
Serwo lotek, przeneisienia napędu z pomocą koszulek termokurczliwych. |
Model został oblatany, w tym miejscu pragne podziękowac mojemu Guru za cenne wskazówki i sam oblot. |
Film z oblotu umieściłem na swoim blogu, zapraszam do obejrzenia -
Oblot ToTo-26 |
C.D.N.