TOTO-4 DEPRONOWY AERO SPEED 400 |
...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola |
RELACJA Z BUDOWY MODELU - CAŁOŚĆ.
ToTo-4 powstał na podstawie planów modelu Aero 400 Speed. Jest to konstrukcja balsowa autorstwa Philipa Rawsona, na dzień dzisiejszy( czerwiec 2015 ) strona z planami nie jest już dostępna w sieci, przynajmniej mnie nie udało się jej namierzyć. Do pobrania : PLAN SPEED 400 AERO |
|||
Głównym elementem nośnym kadłuba jest sklejkowa klatka, do której mocowany jest napęd, pakiet, regler. Klatka została maksymalnie wyażurowana celem uzyskania jak najmniejszej jej wagi. |
|||
Kadłub modelu został sklejony z depronu o grubości 6 mm, natomiast garb za kabiną został sklejony z depronu 3 mm. |
|||
Skrzydło mocowane jest do kadłuba przy pomocy jednej śruby poliamidowej i aluminiowego kołka. |
|||
Widok kadłuba od spodu. |
|||
Głównym lelementem nośnym płata są dźwigary sosnowe 3x5. |
|||
Dodatkowo pomiędzy dźwigary wklejone zostały depronowe usztywnienia. Żebra przykadłubowe sklejkowe. |
|||
Wstępne pasowanie całości przed oklejeniem płata depronem. |
|||
Oklejenie płata depronem 3 mm. Wpierw została doklejona spodnia część pokrycia i odpowiednio obciążona. |
|||
Po wyschnięciu całe skrzydło zostało oklejone dookoła. |
|||
Końcówki płata dokleiłem z depronu 6 mm, wyszlifowałem, zamocowałem serwo lotek. W tle kadłub z okrągłą owiewka silnika. |
|||
Płat został oklejony taśma pakową czarną od spodu i czerwoną od góry. |
|||
Podwozie polutowałem ze szprych rowerowych, zamocowałem napęd w pierwszej wersji, okleiłem usterzenie. |
|||
Na tym zdjęciu model po przebudowie przodu już oklejony w całości. | |||
ToTo-4 w powietrzu, kabinka zrobiona na drewnianym kopycie z butelki Coca Coli, napęd TP-BM2408-21. |
|||
Model lata wprost rewelacyjnie, przy zastosowaniu zasilania LiPo oraz silnika o większej mocy spokojnie wisi na śmigle. |
|||
Krótki filmik z lotów tym modelem. | |||