TOTO-7 TRENER DLA POCZĄTKUJĄCYCH

...czasami niełatwo jest oprzeć się pokusie - bycia bogiem..."Czas Apokalipsy" F.F.Coppola

OPIS BUDOWY SKRZYDŁA.

 
TOTO-7

Budowę skrzydeł tradycyjnie zaczynam od przygotowania kompletu żeber, Wzorniki wycięte ze sklejki, połaczone fragmentami szprych rowerowych. Obróbka zgrubna tarnikiem metalowym, później papierami sciernymi o gradacjach 80 i 150. Część żeber posiada wycięte otwory kwadratowe pod dzwigary sosnowe.

TOTO-7

Przygotowywuje poszycie z depronu 3 mm, krawędź spływu została przy pomocy kostki ściernej sfazowana na całej długości i na głębokość 20 mm. Flamastrem zaznaczam położenie dzwigarów i żeber.

TOTO-7

Posiłkując się aluminiowym kształtownikiem przyklejam do poszycia dzwigary depronowe.

TOTO-7

Wklejam dzwigar dolny sosnowy i następnie przyklejam wszystkie żeberka wcześniej odpowiednio pocięte na fragmenty. Po przyklejeniu żeberek wklejam dzwigar sosnowy górny. Pierwsze cztery żeberka przykadłubowe zostały dodatkowo wyciete celem wklejenia w to miejsce kieszenii pod łącznik skrzydeł . Przednia ścianka łącznika to dzwigary sosnowe, zaś tylna to pas depronu , Szerokość szczeliny pomiędzy nimi wynsoi 3 mm. Przy pomocy kloca i papieru doszlifowywuje dzwigar tyny depronowu do kształtu żeberek.

TOTO-7

Wycinam kwadratowy otwór , w tym miejscu będzie mocowane serwo lotki.

TOTO-7

Od środka otwór usztywniam wkładkami z balsy 3 mm.

TOTO-7

Wkładam przedłużacz serwa. W szczelinę wciskam pas depronu 3 mm oklejony obustronnie taśma klejącą. Będzie to stanowić zabezpieczenie przed wpłynięciem w szczelinę kleju podczas "zamykania" płata.

TOTO-7

Obie połówki skrzydeł po "zamknięciu" zostały wyszlifowane. Ze sklejki 3 mm został wyciety dzwigar łączący . dzwigar ten następnie przy pomocy zywicy 5 minutowej wklejam w jedna połówkę, Po wyschnięciu doklejam druga połówkę płata dbając o to by oba płaty "wzajemnie się nie rozjechały".

TOTO-7

Kable serw zostały wyprowadzone przez wspólny otwór w środku płata.

TOTO-7

Wycinam lotki. Po przeszlifowaniu doklejam z balsy 3 mm wzmocnienia w skrzydle, a z balsy 2 mm wzmocnienia w wyciętej lotce.

TOTO-7

Widok skrzydła od strony lotki.

 

MALOWANIE I WYKOŃCZENIE MODELU.

TOTO-7


ToTo-7 w całej prawie okazałości przed oklejeniem .

TOTO-7

Cały model został pokryty papierem pakowym, przy pomocy WIKOLU, następnie całość wyszlifowana, szpachlowana, pokryta lakierem podkładowym (Primerem) MOTIP i malowana na właściwe kolory.

TOTO-7

Tutaj widok przodu kadłuba.

TOTO-7

Model przed wstawieniem wyposażenia.

TOTO-7

Serwa kierunku i wysokości przykręcone do balsowej półki.

TOTO-7

Widok "obowdowanego" tyłu kadłuba, zastosowałem plastikowe snapy.

TOTO-7

Podstawę serw lotek stanowią sklejkowe półki ( sklejka 1mm ) i kawałki listew sosnowych .

TOTO-7

Lotka połączona jest z serwem przy pomocy kawałka bowdena i plastikowego snapa.

 

FOTOGRAFIE GOTOWEGO MODELU.

 
TOTO-7
 
TOTO-7
 
TOTO-7
 

Ciekawostka : link do wietnamskiego forum opisującego budowę mojego modelu : http://www.clbmohinh.com/forum/tm.aspx?high=&m=79791&mpage=1#370492

 

Zapraszam do budowy modelu i będę wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi.
Prosiłbym też o nadsyłanie mi zdjęć zbudowanych ToTo,
chętnie zamieszczę je u siebie na stronie.

BUDOWA KADŁUBA

www.motylasty.pl
www.motylasty.pl


www.motylasty.pl